Ak sa chystáte na dovolenku alebo na pobyt, či už v zahraničí, alebo na Slovensku, je dobré myslieť aj na cestovné poistenie, ktoré vás kryje v prípade, že sa vám na cestách stane nejaká nepríjemná, neočakávaná udalosť.
Cestovné poistenie je ideálne, najmä ak cestujete na krátky čas alebo sa vaše cesty do zahraničia sa v priebehu roka neopakujú.
Je výhodné najmä vtedy, ak do zahraničia cestujete pravidelne, či už na dovolenky, nákupy alebo výlety.
Balík L | Balík XL | ||
---|---|---|---|
Riziko | Balíky | ||
Poistenie liečebných nákladov | 300 000 € | 1 000 000 € | |
Poistenie pátrania a záchrany mimo Slovenska | 20 000 € | 20 000 € | |
Záchrana v horách (Slovensko) | 20 000 € | 20 000 € | |
Poistenie občianskej zodpovednosti za škodu | 200 000 € | 200 000 € | |
Poistenie batožiny | – | voliteľne do 4000 € | |
Úrazové poistenie – smrť úrazom | – | 5 000 € | |
Úrazové poistenie – TNÚ | – | 10 000 € | |
Asistenčné služby | Áno | Áno | |
Asistenčné služby PLUS | – | Áno | |
Územná platnosť | Európa/Svet | Európa/Svet | |
Pripoistenie storno poplatkov – kryje vašu finančnú stratu (storno poplatky) pri zrušení plánovanej cesty alebo pri predčasnom návrate z cesty napr. v prípade nečakaného náhleho ťažkého ochorenia alebo náhleho ťažkého úrazu prípadne značnej vecnej škody na majetku (následok živlu, vlámania sa do vášho bydliska) a pod. Chránite sa pre prípady ako je storno zájazdu, storno letenky a storno poplatky.
Nenastúpenie na cestu – kryjeme vyčíslené storno poplatky za tieto nevyužité služby:
Predčasný návrat – pri predčasnom návrate z cesty hradíme tieto náklady za nevyužité služby:
Asistencia k motorovému vozidlu PREMIUM – nepretržitá pomoc pri riešení situácií na ceste, ktorých následkom je poistené vozidlo nepojazdné alebo nespôsobilé na prevádzku až do výšky 2 000 €. Pričom poistiť si môžete nie len osobné motorové vozidlá, ale aj motorky, či obytné prívesy.
Poskytneme vám:
Poistenie psa a mačky – kryje vášho psa alebo vašu mačku počas cesty v zahraničí v prípade úrazu, uhynutia alebo utratenia
V prípade úrazu vám preplatíme preukázané náklady na:
V prípade úhynu alebo utrateniu preplatíme preukázané náklady na:
Nepretržitá pomoc pri riešení naliehavých situácií na cestách v zahraničí:
• 24 hodinová služba
• Lekárske odporúčania
• Priama úhrada nákladov asistenčnou službou
• Zaistenie liekov pre naliehavé prípady
• Letecká ambulancia
• Organizácia návratu spolupoistenej osoby
• Organizácia cesty pre návštevu v mieste pobytu v zahraničí z dôvodu vašej hospitalizácie
• Organizácia repatriácie telesných pozostatkov v prípade úmrtiaPomoc pri strate a znovuzískaní cestovných dokladov
Pomoc v zahraničí pri riešení týchto situácií:
Ak cestujete iba na Slovensko, máme pre vás špeciálnu ponuku.
Zobraziť ponukuPoistná ochrana začína nástupom na cestu t.j. opustením bydliska, prechodného pobytu, pracoviska na Slovensku. Výnimkou je Poistenie stornopoplatkov, to začína hneď po uzavretí poistenia. Ak sa poistený nenachádza v čase dojednania poistenia v mieste bydliska a poistenie bezprostredne nenadväzuje na zánik pôvodného poistenia v našej poisťovni, vtedy sa poistná ochrana začne najskôr 6. deň po dátume uzavretia poistnej zmluvy.
Áno, je to možné. Poistenie si zjednajte pred nástupom na cestu. Poistné uhraďte hneď cez platobnú bránu.
Krátkodobé poistenie na jednu cestu platí počas jednej cesty.
Cesta môže trvať od 1 dňa až do 365 dní. Ročné poistenie platí rok, počet ciest počas roka je neobmedzený, vycestovať môžete opakovane. Každá jednotlivá cesta v ročnom poistení môže trvať 90 dní.
Poistenie pre Študijný pobyt platí 6 alebo 12 mesiacov (podľa dojednania). Poistený môže byť vycestovaný na študijnom pobyte nepretržite, alebo sa môže počas platnosti poistenia vrátiť do bydliska a opakovane vycestovať na študijný pobyt.
Pri zjednaní poistenia dostanete automaticky potvrdenie o poistení v anglickom jazyku. Zašleme vám ho emailom spolu so zmluvnou dokumentáciou.
Využijete ho napr. ak cestujete do krajiny, kde je potrebné predložiť potvrdenie o cestovnom poistení na to, aby ste dostali vstupné víza.
Ak potrebujete pomoc v zahraničí kontaktujte Asistenčnú službu dostupnú 24 hodín denne, 7 dní v týždni . Kontakt +421 2 585 722 66
Ak potrebujete pomoc na horách na Slovensku kontaktujte Horskú záchrannú službu. Môže tak urobiť telefonicky na čísle 18 300, alebo na čísle tiesňového volania 112, alebo prostredníctvom aplikácie Horská záchranná služba.
Asistenčná služba je pomoc pri riešení naliehavých situácií na ceste v zahraničí. Asistenčné služby môžu využívať všetky poistené osoby uvedené v poistnej zmluve. Poskytuje ich náš zahraničný zástupca – asistenčná spoločnosť Europ Assistance, s. r. o. Dostupné sú kedykoľvek počas doby trvania poistenia (24/7). Komunikácia prebieha v slovenskom alebo českom jazyku.
Ak sa ocitnete v naliehavej situácii v zahraničí, volajte na telefónne číslo: +421 2 58 57 22 66
Pripravte si:
Poistnú udalosť je možné nahlásiť elektronicky prostredníctvom formulára na našej webovej stránke, alebo poštou na adresu sídla našej spoločnosti.
Riaďte sa pokynmi miestnych úradov, bezpečnostných a záchranných zložiek a kontaktujte Veľvyslanectvo Slovenskej republiky. Ak ste na dovolenku vycestovali cez cestovnú kanceláriu, obráťte sa na delegáta vašej CK. Ak dovolenkujete ako individuálny klient, kontaktujte naše asistenčné služby, ktoré vám poradia, ako v danej situácii postupovať, prípadne vám pomôžu zorganizovať návrat späť domov.
Ak ste si zjednali zájazd cez cestovnú kanceláriu a vašu destináciu zasiahol oheň, obráťte sa na vašu cestovnú kanceláriu alebo jej delegáta, ktorí vám poskytnú potrebné informácie ohľadom náhrady za nečerpané služby a zabezpečenie návratu domov.
Ak máte dovolenku zjednanú samostatne a máte uzatvorené poistenie stornopoplatkov a Ministerstvo zahraničných vecí SR vyhlási varovanie pred cestou do zasiahnutej oblasti, môžete mať nárok na preplatenie predčasnou spätnou cestou vyvolanými dodatočnými cestovnými nákladmi za zaplatené a nevyužité služby.
Priznanie poistného plnenia, jeho rozsah a výška závisia od konkrétnej poistnej zmluvy, jej krytia, ako aj poistnej sumy, na ktorú bolo poistenie uzatvorené. Ak si nie ste istý, aké krytie máte uzatvorené, obráťte sa na naše kontaktné centrum, ktoré vám poskytne potrebné informácie. Ak sa rozhodnete pre predčasný návrat z dovolenky, odporúčame vám vopred kontaktovať asistenčné služby na telefónnom čísle +421 2 58 57 22 66.
Ak ste si v rámci cestovného poistenia zjednali poistenie batožiny a tá sa vám následkom aktuálnej situácie poškodila, zničila, alebo vám ju niekto ukradol, vzniknutú škodu vám preplatíme do výšky dojednanej poistnej sumy. Poistenie batožiny sa vzťahuje aj na stratené alebo ukradnuté doklady a osobné veci, ktoré ste si zakúpili počas pobytu.
Poistnú udalosť odporúčame nahlásiť prostredníctvom online formulára na webstránke poisťovne Generali alebo Európskej cestovnej poisťovne, kde je možné priamo nahrať aj dokumenty a fotografie. Nahlásiť poistnú udalosť môžete aj telefonicky na telefónnom čísle 02/38 11 11 17, poštou alebo osobne na ktorejkoľvek pobočke.
Ak máte zakúpený zájazd cez CK a ten sa z dôvodu výskytu požiarov nemôže uskutočniť, obráťte sa priamo na CK, ktorá vám poskytne potrebné informácie a riešenie situácie. Ak máte dovolenku zjednanú samostatne cez individuálnych dodávateľov služieb (ubytovanie, doprava atď.) a tieto služby vám pre výskyt požiaru nemôžu poskytnúť, je potrebné riešiť vzniknutú situáciu priamo s dodávateľmi jednotlivých služieb.
Ak vám poskytovatelia jednotlivých služieb vyúčtujú storno poplatky a ministerstvo zahraničných vecí SR vyhlásilo varovanie pred cestou do vašej plánovanej destinácie, môžete mať z poistenia storno poplatkov nárok na preplatenie vám vyúčtovaných storno poplatkov. Priznanie poistného plnenia, jeho rozsah a výška závisia od konkrétnej poistnej zmluvy, jej krytia, ako aj poistnej sumy, na ktorú bolo poistenie uzatvorené. Ak si nie ste istý, aké krytie máte uzatvorené, obráťte sa na naše kontaktné centrum, ktoré vám poskytne potrebné informácie.
Odporúčame vám sledovať nariadenia a odporúčania Ministerstva zahraničných vecí SR. Ak vašu cieľovú destináciu nezasiahli požiare a ani ju miestne úrady neoznačili za rizikovú, nie je dôvod na dovolenku nevycestovať. Ak máte objednaný zájazd v CK, pre aktuálne informácie a podmienky kontaktujte svoju cestovnú kanceláriu, resp. dodávateľa služieb.
Odporúčame vám sledovať nariadenia a odporúčania Ministerstva zahraničných vecí SR. Oblasti, ktoré aktuálne zasiahli požiare, môžu byť o pár dní už uhasené a bezpečné. Ak miestne úrady vyhlásia vašu cieľovú destináciu za bezpečnú a v čase vášho pobytu už budú požiare dávno uhasené, nie je dôvod na dovolenku nevycestovať.
Cestovné poistenie s voliteľným poistením storno poplatkov si môžete uzatvoriť aj dodatočne, a to telefonicky, osobne alebo online. So zakúpením poistenia storno poplatkov neváhajte a urobte tak čo najskôr. Poistenie vás kryje od momentu uzatvorenia poistenia. V prípade, ak si cestovné poistenie zakúpite v deň zakúpenia zájazdu, resp. cestovnej služby ste krytý na všetky dôvody nevycestovania uvedené v poistných podmienkach.
Ak dovolenku už máte zakúpenú a poistenie storno poplatkov si zakúpite dodatočne, okamžite ste krytí pre prípad úmrtia poistenej osoby, úrazu poistenej osoby alebo živelnej pohromy na majetku poistenej osoby, ostatné dôvody nevycestovania začnú platiť na 10. deň od zjednania poistenia.
Poistenie storno poplatkov kryje vašu finančnú stratu (storno poplatky) pri zrušení plánovanej cesty alebo pri predčasnom návrate z cesty, napr. v prípade nečakaného náhleho ťažkého ochorenia alebo náhleho ťažkého úrazu, smrti, hospitalizácie, značnej vecnej škody na majetku, živelnej pohromy v cieľovej destinácii a pod.
V prípade nenastúpenia na cestu kryjeme vyčíslené storno poplatky za tieto nevyužité služby:
Pri predčasnom návrate z cesty hradíme tieto náklady za nevyužité služby: