Bratislava, 9.7.2009 – Začali sa letné prázdniny, ktoré so sebou prinášajú presuny Slovákov na dovolenky a cesty autom. V súvislosti s nimi rastie aj záujem o pomoc asistenčných služieb, ktoré sú v poisťovni Generali Slovensko v rámci uzatvoreného daného druhu poistenia poskytované zdarma. Zabezpečia napríklad dodanie paliva v prípade vyčerpania pohonných hmôt, výmenu prasknutej pneumatiky priamo na mieste, či riešenie havarijnej situácie v domácnosti počas neprítomnosti majiteľov.

Väčšina ľudí sa pred odchodom na dovolenku zabezpečí uzatvorením cestovného poistenia, poistenia majetku či havarijného poistenia áut. Málokto z nich však pozná výhody, na ktoré má v rámci uzatvorenej poistnej zmluvy, okrem likvidácie prípadnej poistnej udalosti, nárok.

Asistenčné služby dotankujú palivo aj opravia defekt

Ak klientovi počas cesty dochádza palivo a najbližšia čerpacia stanica je v nedohľadne, asistenčné služby zorganizujú dovoz paliva na miesto, kde sa vozidlo nachádza. Bežne vyskytujúcim sa prípadom v zahraničí býva, že vodič neovláda cudziu reč a natankuje do svojho auta nesprávne pohonné hmoty. V takomto prípade, asistenčné služby zabezpečia vyprázdnenie nádrže a následné doplnenie paliva. Pri strate alebo krádeži dokladov sa môžu vodiči prostredníctvom asistenčných služieb spoľahnúť na pomoc, ktorú im poskytnú za účelom zabezpečenia vystavenia nových dokladov. Mnohé vodičky zase určite rady privítajú pomoc pri výmene pneumatiky v dôsledku defektu priamo na mieste.

Číslo na asistenčné služby je dôležité mať uložené v telefóne

Vzniknuté nepríjemné situácie v zahraničí vie častokrát ešte viac skomplikovať jazyková bariéra. V tejto súvislosti asistenčné služby poskytnú telefonické tlmočenie pri cestnej, hraničnej alebo colnej kontrole, pri komunikácii s účastníkmi prípadnej dopravnej nehody alebo pri vyplňovaní nevyhnutných formulárov, žiadostí či potvrdení.
Asistenčné služby sú klientom k dispozícii pred vydaním sa na cestu, a tiež počas nej – informujú ich napr. o formalitách potrebných pre vstup do krajiny, očkovaniach v cieľovej krajine, hygienických predpisoch či dopravnej situácii na plánovanej ceste, aktuálnych kurzoch mien, dĺžke čakania na hraničných priechodoch, predpovedi počasia, ako aj o možnostiach a cenách ubytovania s možnosťou rezervácie.
V prípade, ak sa klienti ocitnú na dovolenke bez delegáta a dôjde k zraneniu či úrazu, asistenčné služby poskytnú priamy kontakt na najbližšieho poskytovateľa zdravotníckych služieb v dovolenkovej destinácii.

Niekoľko situácií, v ktorých klienti poisťovne Generali Slovensko ocenili pomoc asistenčných služieb:
Na čerpacej stanici v Chorvátsku si klient natankoval plnú nádrž. Nakoľko zle porozumel názvu čerpacích hmôt, do nádrže auta si namiesto benzínu natankoval naftu. Vďaka asistenčným službám mohol požiadať o odčerpanie nesprávne natankovaného paliva priamo na mieste.
V ranných hodinách sa telefonicky zo zahraničia na asistenčné služby obrátil klient poisťovne, ktorý na podnet susedky nahlásil havarijnú poruchu v jeho byte – vytekajúcu vodu, ktorá poškodzovala aj ostatných obyvateľov domu. Asistenčná služba ihneď kontaktovala klientovu sestru, ktorá ako jediná mala od bytu náhradné kľúče a zabezpečila prostredníctvom privolaných opravárov odstránenie poruchy. Vzhľadom na to, že sestra, ani nikto z príbuzných sa nemohol pri odstraňovaní poruchy osobne zúčastniť, asistenčná služba požiadala príslušníkov mestskej polície o dohliadanie nad celým priebehom zásahu v byte. Klient bol priebežne o realizovaných krokoch informovaný.
Pomoc asistenčných služieb sa ukázala ako mimoriadne efektívna aj pri nedávnej nehode slovenského autobusu so študentmi pri rakúskom meste Graz. Klientom, ktorí mali uzatvorené cestovné poistenie v poisťovni Generali Slovensko, asistenčné služby zabezpečili lekárske ošetrenie, prevoz študentov do miesta bydliska, ako aj organizáciu cesty a pobyt pre ich rodičov.

Návrat na tlačové správy
Načítavanie