Poisťovňa Generali finančne podporila prevádzku občianskeho združenia IPčko. Vďaka finančnému príspevku môže táto internetová poradňa poskytnúť potrebnú pomoc väčšiemu počtu ľudí.

V období sociálneho odstupu sužujú psychické problémy čoraz viac ľudí. Následkom koronavírusovej pandémie totiž prežíva každý z nás situácie, s ktorými sme doteraz nemali skúsenosť a musíme sa s nimi vysporiadať. Či už ide o pocit strachu z potenciálnej nákazy seba alebo najbližších, obavy o stratu pracovného miesta alebo sa cítite osamelo, pomôcť vám môžu práve linky pomoci. „V poisťovni Generali si uvedomujeme náročnosť doby, v ktorej žijeme. Vieme, že okrem fyzického zdravia je nesmierne dôležité aj to duševné, a to dostáva v týchto dňoch poriadne zabrať. Práve preto sme sa rozhodli finančne podporiť občianske združenie IPčko, ktoré ľuďom podáva pomocnú ruku a pomáha nájsť stratenú duševnú pohodu,“ hovorí Juraj Jurčík, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ poisťovne Generali.

Finančné prostriedky využije IPčko na podporu svojej prevádzky a s tým spojenú pomoc väčšiemu počtu ľudí, ktorí sa aktuálne potýkajú s psychickými problémami. „Sme veľmi vďační za pomoc, s ktorou práve v týchto chvíľach prišla poisťovňa Generali. Zažívame aktuálne obrovský nápor žiadostí o pomoc psychológov na našich linkách, preto potrebujeme posilniť naše vlastné kapacity pomáhajúcich odborníkov. Aj vďaka Generali je diskrétna psychologická pomoc dostupnejšia,“ Marek Madro programový riaditeľ IPčko, o. z.  Medzi časté problémy, ktoré momentálne IPčko na svojich krízových linkách rieši sú práve pocity osamotenia a obáv, domáce násilie, či myšlienky na samovraždu.

Čo je IPčko?

  • IPčko je občianske združenie, ktoré vzniklo v roku 2012 a prevádzkuje 3 linky pomoci – IPčko.skdobralinka.sk a krizovalinkapomoci.sk.
  • Doposiaľ poskytlo približne 180 000 pomáhajúcich komunikácií najmä v tých najzávažnejších témach (osamelosť, samovražedné myšlienky a tendencie, domáce a sexuálne násilie, online sexuálne zneužívanie a vydieranie, sebapoškodzovanie,…).
  • Linky poskytujú NONSTOP diskrétnu, anonymnú, bezplatnú pomoc.
  • Psychologická pomoc na linkách je dostupná „na pár klikov“ a nevyžaduje si žiadnu registráciu.
  • Poradenské služby poskytujú odborníci z oblasti psychológie, sociálnej práce a špeciálnej pedagogiky prostredníctvom chatu, e-mailu, videa a telefónu. 
  • Na linkách je k dispozícii aktuálne 100 odborne vyškolených poradcov.
  • IPčko pomáha všetkým vekovým kategóriám a v rôznych témach. 
  • IPčko je najskúsenejšou a najviac vyhľadávanou linkou v oblasti krízovej intervencie. 
  • Ľuďom, ktorí sa na nich obracajú, ponúkajú prijatie, podporu, profesionalitu a priateľský prístup.
Návrat na tlačové správy
Načítavanie