Poisťovňa Generali neustále prináša rôzne zlepšenia a inovácie v snahe zjednodušiť klientom celý proces uzatvorenia a zaplatenia poistenia, cez rýchle a efektívne nahlasovanie poistnej udalosti, až po jednoduchú komunikáciu prostredníctvom sociálnych sietí. Prinášame vám prehľad najnovších vylepšení, ktoré sme zaviedli v poslednom období a naši klienti ich už môžu aktívne využívať.

  • Platba poistného cez Google Pay

Google Pay je rýchly a jednoduchý spôsob, ako platiť na internete, v obchodoch a na ďalších miestach. Od 10. februára môžu túto možnosť pri platení poistného využiť aj klienti poisťovne Generali. Za svoje poistenie tak zaplatia jednoducho pár klikmi cez svoj smartfón (android) alebo počítač.

Pre platenie prostredníctvom služby Google Pay je potrebné mať aktívny Google účet. „Ak je klient prihlásený v mobile alebo prostredníctvom počítača vo svojom Google účte, pri platbe poistného nemusí nič zadávať. Z možností platieb (internetbanking, platba kartou online alebo Google Pay) si zvolí Google Pay a platba prebehne automaticky do niekoľkých sekúnd,“ vysvetľuje Peter Orosz, vedúci Oddelenia vývoja informačných systémov poisťovne Generali. V prípade, ak má domovská banka klienta zabezpečenie 3D Secure, bude od klienta ešte vyžadované potvrdenie platby kódom, ktoré klientovi zašle banka formou SMS.

Klienti poisťovne Generali môžu využívať službu Google Pay pri platení v Klientskej zóne, ako aj pri platbe za poistenie uzatvorené online prostredníctvom našej webstránky. „Aktuálne pracujeme na možnosti zaplatiť prostredníctvom Google Pay aj za predpis poistného, ktorý príde klientom formou elektronickej korešpondencie do mailu, ako aj na zavedení možnosti platby prostredníctvom Apple Pay,“ prezrádza Peter Orosz z poisťovne Generali.

  • Asistenčná karta vo vašom mobile

Od minulého roka si naši klienti nemusia tlačiť asistenčnú kartu, ktorú dostanú k cestovnému poisteniu. Ak majú vytvorené konto Google, asistenčnú kartu si môžu uložiť elektronicky do svojho Google Pay konta a mať ju tak celý čas pri sebe.

  • Klientska zóna, kde máte všetko pokope

Pre informácie o poistnej zmluve už nemusia klienti chodiť alebo volať do poisťovne. Stačí, ak sa zaregistrujú v Klientskej zóne poisťovne Generali a môžu mať aktuálny prehľad o svojich poistných zmluvách kedykoľvek a kdekoľvek. V Klientskej zóne klient vidí nielen platnosť poistných zmlúv, výšku poistného a frekvenciu platenia, či náhľad všetkých dokumentov poistných zmlúv, ale prostredníctvom Klientskej zóny môže aj rýchlo a jednoducho nahlásiť poistnú udalosť a následne sledovať stav jej riešenia. „Aktuálne sme v Klientskej zóne zaviedli novinku, takzvaný požiadavkový modul, prostredníctvom ktorého môžu klienti požiadať o zmenu v ich poistnej zmluve priamo v našom systéme, ktorý túto požiadavku následne spracuje. Klient je o vybavení svojej požiadavky hneď informovaný e-mailovou notifikáciou,“ vysvetľuje Vladimír Šmidt, vrchný riaditeľ Úseku informatiky poisťovne Generali.

Požiadavkový modul je užívateľsky jednoduchý a veľmi intuitívny. Klient v systéme vidí všetky zmluvy, ktoré má v poisťovni Generali uzatvorené, a po kliknutí na jednu z nich má na výber z preddefinovaných možností úprav, ktoré sú špecifikované pre každý konkrétny druh poistenia. Napríklad pri poistení PZP môže klient prostredníctvom Klientskej zóny nahlásiť zmenu evidenčného čísla vozidla, požiadať o vrátenie preplatku či zadať storno poistenia v prípade predaja motorového vozidla.

„Ak potrebujete s niečím poradiť, v Klientskej zóne je k dispozícii aj chat, prostredníctvom ktorého vám radi pomôžu pracovníci kontaktného centra poisťovne Generali,“ dopĺňa Vladimír Šmidt.

  • Komunikácia cez sociálne siete

Od augusta minulého roka môžu klienti komunikovať s poisťovňou Generali aj prostredníctvom sociálnych sietí. „Klienti aj naši obchodníci si môžu sami vybrať komunikačný kanál, cez ktorý s nimi budeme komunikovať. Zasielanie takzvaných servisných správ, ako je napríklad blížiaca sa platba poistného, upomienky, zaregistrovanie alebo ukončenie poistných udalostí a podobne, si môžu klienti nechať posielať cez aplikáciu Viber, Facebook Messenger alebo formou SMS správy,“ vysvetľuje ďalšiu novinku poisťovne Generali Šmidt. Klienti si môžu nastaviť spôsob servisnej komunikácie, ktorá im najviac vyhovuje, v ich Klientskej zóne.

  • Doručovanie dokumentov prostredníctvom Message House

Minulé leto sme našich klientov potešili aj kanálom na doručovanie dokumentov – Mesage House. Klienti majú vďaka nemu možnosť si kedykoľvek stiahnuť svoje dokumenty online a nemusia čakať, kým im doručíme ich predpis poistného poštou. „Message House funguje tak, že klientom s platným mobilným číslom, ktorí nemajú aktivovanú elektronickú korešpondenciu, príde od nás SMS s linkom, na ktorom nájdu aktuálny predpis. Ak si klient do 3 pracovných dní dokumenty nestiahne, odošleme mu ich poštou tak ako doteraz,“ vysvetľuje Ladislav Prekop, vrchný riaditeľ Úseku CRM a Online poisťovne Generali.

K predpisu poistného sa môžu klienti dostať online ešte 30 dní od zaslania SMS správy. Cez Message House si dokážu predpis nielen stiahnuť, ale ho aj zaplatiť. „Už viac ako 23 % našich klientov, ktorým sme poslali predpisy cez tento nový komunikačný kanál, využilo túto možnosť a dalo tak prednosť online predpisu pred papierovým,“ hovorí Prekop.

Výhodou Message Houseu je aj to, že si klienti vedia prostredníctvom neho aktivovať elektronickú korešpondenciu a komunikovať s poisťovňou Generali už len e-mailom.

  • Elektronická korešpondencia

Poisťovňa Generali zavádza inovácie do svojich procesov nielen s dôrazom na prínos pre klientov, ale v zmysle trvalo udržateľného rozvoja aj pre svet okolo nás. Takou je aj možnosť nechať si zasielať korešpondenciu elektronickou formou do e-mailu, ktorú majú klienti poisťovne Generali už viac ako štyri roky. Tento spôsob zasielania dokumentov pritom naberá z roka na rok na obľube. „Za posledné dva roky sa nám podarilo dokonca zdvojnásobiť počet klientov, ktorí si nechávajú zasielať korešpondenciu elektronicky,“ konštatuje Prekop.

Ide o riešenie, ktoré klientom uľahčí nielen prístup k dokumentom a chráni ich tak aj pre prípad zničenia či straty, ale je zároveň aj šetrné k životnému prostrediu.Elektronickú korešpondenciu aktuálne využíva približne 30 % klientov poisťovne Generali, ktorí vďaka zasielaniu korešpondencie e-mailom ušetrili len za rok 2019 spolu viac ako 248 stromov. „Vďaka týmto klientom sa nám v minulom roku podarilo ušetriť viac ako 2 milióny papierov vo formáte A4. Ak by sme tieto papiere poukladali po dĺžke za sebou, vytvorili by sme papierovú reťaz, ktorá by siahala z Trnavy až do Benátok,“ upozorňuje Ladislav Prekop z poisťovne Generali.

  • Samoobhliadka auta svojpomocne a za pár minút

Koncom roka 2019 spustila poisťovňa Generali pre svojich klientov unikátnu webovú aplikáciu na samoobhliadku vozidla pri vstupe do havarijného poistenia s funkciou Google Cloud Vision. „Ide o službu, pri ktorej klient nemusí čakať s obhliadkou auta na obhliadajúceho technika, ale hneď po uzatvorení havarijného poistenia online si dokáže obhliadku vykonať s pomocou webovej aplikácie sám, a to 24 hodín denne, 7 dní v týždni,“ vysvetľuje Marek Havriľák, vrchný riaditeľ Úseku poistenia motorových vozidiel poisťovne Generali.

Aplikáciu nie je nutné sťahovať ani inštalovať do telefónu, stačí kliknúť na odkaz, ktorý príde klientovi po uzatvorení havarijného poistenia e-mailom, respektíve v SMS. Webová aplikácia sa tvári ako bežný mobilný web a postupne prevedie klienta všetkými potrebnými krokmi. Umožní mu nafotiť vozidlo vlastným smartfónom, hoci aj doma na parkovisku a  odoslať fotky priamo poisťovni. Systém navyše každú fotku skontroluje, či spĺňa požadované kritériá. V prípade, ak sú detegované na vozidle nejaké poškodenia, je nutná ešte následná doobhliadka technikom poisťovne.

  • Hlásenie poistných udalostí online

Poisťovňa Generali pracuje aktívne na zavedení systému online nahlasovania poistných udalostí už od polovice roka 2018. „V prvej fáze bolo spustené online nahlasovanie poistných udalostí v životnom poistení. Nasledovalo online hlásenie pre škody z havarijného poistenia, následne majetkové poistenie a v októbri 2019 sa k tomu pridalo aj web hlásenie škôd z poistenia zodpovednosti spolu s úpravami, ktoré umožňujú web hlásenia škôd prevzatej Ergo Poisťovne. V súčasnosti pracujeme na riešení online nahlasovania poistných udalostí z cestovného poistenia,“ vymenúva Juraj Páleš, vrchný riaditeľ Úseku poistných udalostí poisťovne Generali.

Takýto spôsob nahlasovania výrazne urýchli celý proces likvidácie poistných udalostí, pretože online nahlásené škody sa vo väčšine prípadov priamo zaregistrujú a vytvorí sa tak číslo poistnej udalosti bez zásahu pracovníka z kontaktného centra. „Výhodou takéhoto hlásenia je, že klient si prvotne zadá základné údaje, a teda číslo poistnej zmluvy, meno a adresu miesta poistenia, pričom v pozadí sa už všetky dostupné údaje načítajú automaticky zo zmluvy,“ ozrejmuje Juraj Páleš z poisťovne Generali.

Hlásenie mu po zadaní prvotných údajov zobrazí len riziká, ktoré má na zmluve dojednané. Počas hlásenia poistnej udalosti vie klient priamo nahrávať všetky elektronické dokumenty a po odoslaní hlásenia si stiahnuť sumárny dokument s nahlásenými údajmi. V prípade prerušenia hlásenia je možné rozpracovaný online formulár uložiť a neskoršie tento formulár zabezpečený proti neoprávnenému prístupu opäť otvoriť. Po nahlásení systém zasiela klientovi e-mail s prideleným číslom zaregistrovanej škody spolu s informáciou, kde si môže svoju poistnú udalosť sledovať a doložiť v prípade potreby chýbajúce dokumenty. Pri online hlásení poistnej udalosti na motorovom vozidle sa naviac zobrazuje ponuka opravy v zmluvných servisoch, ktoré sú počas výberu prehľadne zobrazené na mape s uvedením benefitov, ktoré môžu klienti počas opravy využiť. „Aktuálne nám je až 66 % škôd hlásených online, pričom až 73 % z nich je zaregistrovaných plne automaticky, teda bez nutnosti ďalšieho zásahu,“ dodáva Páleš.

  • Člen asociácie FinTech

Poisťovňa Generali sa v januári tohto roka stala ako prvá poisťovňa na Slovensku členom asociácie FinTech, čím preukázala záujem aktívne participovať vo FinTech komunite. „Poisťovňa Generali sa stala riadnym členom združenia, čo znamená, že máme právo zúčastňovať sa na zasadnutiach združenia a priamo tak ovplyvniť vývoj FinTech technológií na Slovensku, ako aj získať rôzne zaujímavé inšpirácie a prepojenia na skúsených expertov v oblasti technologických inovácií nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí,“ vysvetľuje Marián Zelko, riaditeľ Innovation office poisťovne Generali.

Návrat na tlačové správy
Načítavanie