Poisťovňa Generali pristupuje k nahláseným poistným udalostiam v súvislosti s prešovskou tragédiou s najvyššou prioritou tak, aby poškodení klienti mali čím skôr k dispozícii financie plynúce z ich poistiek. Prvé výplaty poistných plnení klientom z poškodeného paneláku poskytla poisťovňa Generali už v utorok.
Klienti poisťovne Generali doteraz nahlásili v súvislosti s výbuchom paneláka v Prešove 18 poistných udalostí v celkovej odhadovanej výške viac ako 250 tisíc eur. Ide najmä o škody z poistenia majetku, konkrétne poškodené byty v zasiahnutom prešovskom paneláku, ako aj okolitých bytových domoch, kde tlaková vlna rozbila okná, balkónové výplne alebo poškodila dvere.
Poisťovňa Generali už v utorok vyplatila klientom prvé poistné plnenia v prípade poistných udalostí z poistenia domácnosti v poškodenom paneláku. Na vyplatení ďalších nárokov našich individuálnych klientov vyplývajúcich z ich poistných zmlúv naďalej intenzívne pracujeme.
Poistná udalosť, ktorá sa stala v bytovom dome na Mukačevskej ulici v Prešove, je momentálne predmetom šetrenia. V pondelok na mieste prebehla prvá obhliadka zasiahnutého paneláka za prítomnosti správcu bytového domu a zástupcov našej poisťovne. Celú situáciu aktívne riešime a sme v neustálom kontakte so správcom bytového domu, ako aj primátorkou mesta Prešov, s ktorou sme telefonicky konzultovali a dohodli ďalší postup.
Pre majiteľov motorových vozidiel, ktoré majú havarijné poistenie a boli poškodené následkom výbuchu prešovského paneláka, platí postup nahlasovania poistnej udalosti, ako je uvedené v bodoch nižšie. V prípade, ak motorové vozidlo nemá havarijné poistenie, môže si poškodený nárokovať preplatenie vzniknutej škody od subjektu, ktorý bude uznaný zodpovedným za túto škodu.
Ako postupovať pri nahlasovaní škôd: