Ľudia nahlasujú poisťovniam škody spôsobené silnými búrkami, ktoré sa prehnali Slovenskom. Odlomený dvanásťmetrový konár stromu dokonca prerazil strechu rodinného domu.

Najviac škôd eviduje poisťovňa Generali v Žilinskom kraji, búrka napáchala škody aj v okolí Nitry, Banskej Bystrice, Košíc a Bratislavy. Väčšinu z nich spôsobil silný vietor a dážď. Odlomené konáre poškodili viaceré autá, silný vietor poškodil niekoľko striech.

„V Bratislave búrka odlomila dvanásťmetrový konár, ktorý sa doslova zapichol do strechy rodinného domu. Cez tento otvor zatiekli pre silný dážď nanešťastie aj steny bytu. Situáciu riešili na mieste niekoľko hodín hasiči, použili aj vysokozdvižnú techniku,“ opísal vrchný riaditeľ Úseku kontaktného centra poisťovne Generali Jaroslav Hanzlík. Ďalšiu strechu rodinného domu poškodil silný vietor na Donovaloch, škoda tu presiahla 1 500 eur.

„Celkovo sa škody vyšplhajú zrejme na desaťtisíce eur. Predpokladáme totiž, že klienti budú postupne nahlasovať aj ďalšie poistné udalosti,“ dodal Hanzlík.

Na preplatenie škôd, ktoré napáchajú búrky, je potrebné mať uzatvorené poistenie nehnuteľnosti a domácnosti. Dôležité je mať poistené živelné riziká, a to vrátane víchrice a krupobitia. Škody na budovách sa kryjú z poistenia nehnuteľnosti, škody na zariadení, nábytku, spotrebičoch, či oblečení zasa z poistenia domácnosti. Ak voda či vietor poškodia auto, tieto škody poisťovňa preplatí z havarijného poistenia.

Čo robiť pri poistnej udalosti

Ak je to možné, po poistnej udalosti by mali klienti s odstraňovaním následkov alebo opravou počkať do obhliadky poisťovne. Samozrejme, ak je z hygienických alebo bezpečnostných dôvodov nevyhnutné začať s odstraňovaním škôd skôr, ľudia to môžu urobiť. V takom prípade je však potrebné si poistnú udalosť zdokumentovať. Dnes už majú aj mobilné telefóny pomerne dobré fotoaparáty, poisťovni postačia aj fotky odfotené na telefóne.

Ako nahlásiť škodu

Klienti poisťovne Generali majú niekoľko možností, ako poistné udalosti nahlásiť. Odporúčame urobiť tak bezodkladne prostredníctvom on-line formulára na webstránke poisťovne, telefonicky, poštou alebo osobne na pobočke.

Návrat na tlačové správy
Načítavanie