Meteorológovia predpovedajú, že po extrémnych horúčavách zasiahnu Slovensko v najbližších hodinách silné búrky, ktoré môžu byť sprevádzané aj krupobitím. Letné búrky a prietrže mračien spôsobujú najväčšie škody na nehnuteľnom majetku a vozidlách. Prinášame rady, ako svoj majetok pred búrkou ochrániť.

V minulosti poisťovňa Generali zaznamenala poistné udalosti, pri ktorých podobné búrky, silný vietor a krupobitie, aké Slovensku čakajú v najbližších hodinách, poškodili fasády, strechy či okná. Voda z prívalových dažďov zaplavila prízemné obytné miestnosti, garáže a pivnice. Údery bleskov zasa spôsobili škody na domácich spotrebičoch a elektronike. Padajúce stromy a konáre často poškodenia aj autá.

Ľudia však môžu pri očakávaných búrkach škody minimalizovať. Mali by dbať na to, aby bola strecha bola v dobrom technickom stave. Predídu tak jej poškodeniu silným vetrom, ktorý môže strhnúť jej časť alebo ju dokonca odniesť celú. Ak odchádzame z domácnosti a vieme, že môžu prísť búrky, mali by sme dôkladne pozatvárať okná, ventilácie, svetlíky, dvere a iné otvory. Z elektrických spotrebičov je tiež dobré vytiahnuť prívodné šnúry z elektrickej siete, prípadne vypnúť elektrické ističe. Predíde sa tak poškodeniu spotrebičov úderom blesku. Elektronické a elektrické zariadenia ochráni pre úderom blesku tiež takzvaná prepäťová ochrana.

Poistenie domácnosti a nehnuteľnosti je v prípade škôd, ktoré napáchajú búrky, nevyhnutnosťou. Dôležité je mať poistené živelné riziká, a to vrátane víchrice a krupobitia. Škody na budovách sa kryjú z poistenia nehnuteľnosti, škody na zariadení, nábytku, spotrebičoch, či oblečení zasa z poistenia domácnosti. Ak voda či vietor poškodia auto, tieto škody poisťovňa preplatí z havarijného poistenia.

Ak by sa počas očakávaných búrok stali poistné udalosti, klienti poisťovne Generali majú niekoľko možností, ako ich nahlásiť. Odporúčame urobiť tak bezodkladne e-mailom na adrese registracia.sk@generali.com, prostredníctvom on-line formulára na stránke www.generali.sk alebo telefonicky na čísle 0850 111 117, ktoré je našim klientom k dispozícii 24 hodín denne 7 dní v týždni.

Poškodení môžu nahlásiť poistnú udalosť aj písomne poštou (Lamačská cesta 3/A, 841 04 Bratislava) alebo osobne na pobočke. Klienti, ktorým živel poškodil vozidlá (povodeň, záplava, pád predmetov a pod.), majú možnosť škodu nahlásiť aj prostredníctvom mobilnej aplikácie pre smartphony Generali Smart.

Návrat na tlačové správy
Načítavanie