Od začiatku prázdnin zaznamenala poisťovňa Generali v dôsledku letných búrok a prehánok celkovo 225 poistných udalostí. Škody presiahli sumu 200-tisíc eur. Ako budú klienti nahlasovať ďalšie poistné udalosti, škody budú zrejme ešte narastať.

Najvyššiu škoda, viac ako 30-tisíc eur, spôsobilo krupobitie, ktoré poškodilo repku ozimnú. Zaznamenali sme prípady, keď budovy a autá poškodili padajúce kusy stromov. Silný vietor dokonca vytrhol na balkóne dvere z pántov a dvere následne spadli na zaparkované auto pred domom.

Rady, ako pri búrkach ochrániť majetok

Ľudia môžu škody pri búrkach minimalizovať. Mali by dbať na to, aby bola strecha bola v dobrom technickom stave. Predídu tak jej poškodeniu silným vetrom, ktorý môže strhnúť jej časť alebo ju dokonca odniesť celú.

Ak odchádzame z domácnosti a vieme, že môžu prísť búrky, mali by sme dôkladne pozatvárať okná, ventilácie, svetlíky, dvere a iné otvory. Z elektrických spotrebičov je tiež dobré vytiahnuť prívodné šnúry z elektrickej siete, prípadne vypnúť elektrické ističe. Predíde sa tak poškodeniu spotrebičov úderom blesku. Elektronické a elektrické zariadenia ochráni pre úderom blesku tiež takzvaná prepäťová ochrana.

Poistenie domácnosti a nehnuteľnosti je v prípade škôd, ktoré napáchajú búrky, nevyhnutnosťou. Dôležité je mať poistené živelné riziká, a to vrátane víchrice a krupobitia. Škody na budovách sa kryjú z poistenia nehnuteľnosti, škody na zariadení, nábytku, spotrebičoch, či oblečení zasa z poistenia domácnosti. Ak voda či vietor poškodia auto, tieto škody poisťovňa preplatí z havarijného poistenia.

Ako nahlásiť škodu

Klienti poisťovne Generali majú niekoľko možností, ako poistné udalosti nahlásiť. Odporúčame urobiť tak bezodkladne prostredníctvom on-line formulára na stránke www.generali.sk, telefonicky na čísle 0850 111 117, ktoré je našim klientom k dispozícii 24 hodín denne 7 dní v týždni, alebo e-mailom na adrese registracia.sk@generali.com.

Poškodení môžu nahlásiť poistnú udalosť aj písomne poštou (Lamačská cesta 3/A, 841 04 Bratislava) alebo osobne na pobočke. Klienti, ktorým živel poškodil vozidlá (povodeň, záplava, pád predmetov a pod.), majú možnosť škodu nahlásiť aj prostredníctvom mobilnej aplikácie pre smartphony Generali Smart.

Návrat na tlačové správy
Načítavanie