Generali
Zobraziť mapu pobočiek
Naše pobočky SPOLUPRACOVNÍCI
  • A A A
  • CHAT
  •  
  • Klientsky portál

Slovensku hrozia ďalšie búrky. Tu sú rady, čo robiť a ako ochrániť majetok

Počas víkendu zasiahli silné búrky najmä východ Slovenska, kde napáchali desaťtisícové škody. Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu pred búrkami pre celé územie Slovenska aj na najbližšie dni. Ľudia môžu škody na majetku pri búrkach minimalizovať.

  • Mali by dbať na to, aby strecha bola v dobrom technickom stave. Predíde sa tak jej poškodeniu silným vetrom, ktorý môže strhnúť jej časť alebo ju dokonca odniesť celú.
  • Ak odchádzame z domácnosti a vieme, že môžu prísť búrky, mali by sme dôkladne pozatvárať okná, dvere, ventilácie či svetlíky.
  • Z elektrických spotrebičov je tiež dobré vytiahnuť prívodné šnúry z elektrickej siete, prípadne vypnúť elektrické ističe. Predíde sa tak poškodeniu spotrebičov úderom blesku.
  • Elektronické a elektrické zariadenia ochráni pre úderom blesku tiež takzvaná prepäťová ochrana.

Škody, ktoré na majetku napáchajú búrky, vám preplatí poistenie nehnuteľnosti a domácnosti. Dôležité je mať poistené živelné riziká, a to vrátane víchrice a krupobitia. Škody na budovách sa kryjú z poistenia nehnuteľnosti, škody na zariadení, nábytku, spotrebičoch, či oblečení zasa z poistenia domácnosti. Ak voda či vietor poškodia auto, tieto škody poisťovňa preplatí z havarijného poistenia.

Čo robiť pri poistnej udalosti

Ak je to možné, po poistnej udalosti by mali klienti s odstraňovaním následkov alebo opravou počkať do obhliadky poisťovne. Samozrejme, ak je z hygienických alebo bezpečnostných dôvodov nevyhnutné začať s odstraňovaním škôd skôr, ľudia to môžu urobiť. V takom prípade je však potrebné si poistnú udalosť zdokumentovať. Dnes už majú aj mobilné telefóny pomerne dobré fotoaparáty, poisťovni postačia aj fotky odfotené na telefóne.

Ako nahlásiť škodu

Klienti poisťovne Generali majú niekoľko možností, ako poistné udalosti nahlásiť. Odporúčame urobiť tak bezodkladne prostredníctvom on-line formulára na webstránke poisťovne, telefonicky, poštou alebo osobne na pobočke. Klienti, ktorým živel poškodil vozidlá (povodeň, záplava, pád predmetov a pod.), majú možnosť škodu nahlásiť aj prostredníctvom mobilnej aplikácie pre smartphony Generali Smart.

Kontakt
Spýtajte sa nás

Prevádzkové hodiny

Pondelok 08:00 - 18:00
Utorok 08:00 - 18:00
Streda 08:00 - 18:00
Štvrtok 08:00 - 18:00
Piatok 08:00 - 18:00

Používaním tohto webu súhlasíte s využívaním súborov cookies, ktoré nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. OK Viac informácií