Čo potrebujete k oznámeniu škodovej udalosti?
  • Číslo poistnej zmluvy
  • Údaje o poistenom
  • Dátum a miesto vzniku škodovej udalosti
  • Informácie o príčine vzniku škody a rozsahu poškodenia
  • Číslo bankového účtu pre zaslanie poistného plnenia
  • Údaje poškodeného, škodcu alebo svedkov vrátane ich kontaktných údajov
  • Číslo prípadu a adresu polície, ak škodu šetrila
  • Popis poškodenej veci, rok nadobudnutia a jej cenu
  • Adresu miesta vykonania obhliadky poškodenej veci, kontaktnú osobu a telefonický kontakt
  • Dokumenty na zaslanie v elektronickej forme
Ako postupovať pri poistnej udalosti?

Ihneď po vzniku škody treba zabezpečiť:

  • Poškodené alebo zničené veci, pokiaľ Vám to situácia dovolí, ponechajte a odložte k následnej prehliadke pracovníkmi poisťovne Generali.
  • Zdokumentujte vzniknutú škodu – nafoťte všetky poškodené/zničené veci (vrátane celkového pohľadu na poškodenú vec).
  • Zabezpečte, aby sa škoda nezväčšovala (napr. oprava poškodeného vodovodného potrubia, provizórna oprava strešnej krytiny atd.), a v prípade potreby vykonajte zachraňovacie práce a činnosti.
  • Oznámte poisťovni, že nastala škodová udalosť,
  • Nahláste polícii vznik škody vždy, keď je podozrenie zo spáchania trestného činu alebo pokusu oň v súvislosti so škodovou udalosťou
  • Počkajte s celkovou opravou poškodených vecí alebo s odstraňovaním zvyškov poškodených vecí.
  • Ak to z bezpečnostných, hygienických alebo iných vážnych dôvodov nebude možné a budete musieť začať s odstraňovaním zvyškov poškodených/zničených vecí skôr (teda pred návštevou pracovníkov poisťovne Generali), bude nevyhnutné zaistiť preukaznosť vzniku škody a jej výšky a ďalej aj preukázanie existencie uvedených dôvodov, pre ktoré museli zvyšky byť odstránené (napr. Vaša vlastná fotodokumentácia, nariadenie hygienika a podobne). Nesplnenie tejto povinnosti poisteného alebo poškodeného by malo podstatný vplyv na zistenie skutočného rozsahu vzniknutej škody a následne aj na stanovenie výšky škody a poistného plnenia.
  • Čo najskôr ako to situácia dovolí začnite s odstraňovaním škôd, aby ste zabránili ďalšiemu poškodzovaniu svojho majetku.
  • Ak ste vykonali zachraňovacie práce a ďalšie činnosti, všetky zapíšte do zoznamu a vytvorte zoznam zničených a poškodených vecí s uvedením ich popisu, nadobúdacej ceny a veku. Každý zoznam potvrďte svojím podpisom a dátumom vyhotovenia.
Aké doklady a dokumenty sú potrebné pre nahlásenie poistnej udalosti?

Na obhliadku technika poisťovne Generali si pripravte:

  • číslo poistnej zmluvy
  • identifikační údaje poisteného (meno a priezvisko / obchodné meno, RČ/IČO)
  • dátum a miesto vzniku škodovej udalosti
  • informácie o príčine vzniku škody a rozsahu poškodenia
  • číslo bankového účtu pre zaslanie poistného plnenia (pre urýchlenie výplaty poistného plnenia v prípade ako škodové udalosť bola poisťovateľom kvalifikovaná ako poistná udalosť)
  • identifikačné údaje poškodeného/ných, škodcu, alebo svedkov vrátane ich kontaktných údajov (adresa, telefón a pod.)
  • číslo prípadu a adresu polície ak škodu šetrila,
  • popis poškodenej veci, rok nadobudnutia a jej cenu,
  • adresu miesta vykonania obhliadky poškodenej veci, kontaktnú osobu a telefonický kontakt
  • dokumenty v elektronickej forme na zaslanie
Obhliadka škody

Zamestnanec poisťovne alebo jej oprávnený zástupca Vás bude telefonicky kontaktovať a dohodne si s Vami termín obhliadky.

K obhliadke s pripravte:

  • Zoznam poškodených a zničených vecí,
  • Nadobúdacie doklady, účty (ak ich máte k dispozícii) v prípade poškodenia stavby jej stavebné plány
  • Fotodokumentáciu poškodených alebo zničených vecí, ak ich budete mať

Používaním tohto webu súhlasíte s využívaním súborov cookies, ktoré nám umožňujú poskytovať lepšie služby. Ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Viac informácií

Načítavanie