Generali
Zobraziť mapu pobočiek
Naše pobočky SPOLUPRACOVNÍCI
  • A A A
  • CHAT
  •  

Víkendové búrky napáchali škody za takmer 110-tisíc eur

Ľudia poisťovniam nahlasujú škody spôsobené silnými búrkami, ktoré sa prehnali Slovenskom cez víkend. Najväčšie škody spôsobili silné dažde na západe a na juhu Slovenska.

Počas víkendu spôsobili búrky škody za takmer 110-tisíc eur. Poisťovňa Generali len za tieto dva dni zaznamenala v súvislosti so silnými prehánkami 105 poistných udalostí. Za celý júl to bolo viac ako 330 poistných udalostí, škody počas tohto mesiaca dosiahli zhruba 310-tisíc eur. Ako budú klienti nahlasovať ďalšie poistné udalosti, škody budú zrejme ešte narastať.

Zaznamenali sme prípady, keď ľuďom udrela do pivnice voda a bahno až do výšky takmer pol metra. Silný vietor ničil strechy, krúpy zasa poškodili viacero aut. Počasie spôsobilo škody nielen na ľudských príbytkoch, ale aj na plodinách. Víkendová búrka zničila napríklad slnečnice. Škoda bola v tomto prípade predbežne vyčíslená na 7 500 eur.

Čo robiť pri poistnej udalosti

Ak je to možné, po poistnej udalosti by mal klienti s odstraňovaním následkov alebo opravou počkať do obhliadky poisťovne. Samozrejme, ak je z hygienických alebo bezpečnostných dôvodov nevyhnutné začať s odstraňovaním škôd skôr, ľudia to môžu urobiť. V takom prípade je však potrebné si poistnú udalosť zdokumentovať. Dnes už majú aj mobilné telefóny pomerne dobré fotoaparáty, poisťovni postačia aj fotky odfotené na telefóne.

Ako nahlásiť škodu

Klienti poisťovne Generali majú niekoľko možností, ako poistné udalosti nahlásiť. Odporúčame urobiť tak bezodkladne prostredníctvom on-line formulára na stránke www.generali.sk, telefonicky na čísle 0850 111 117, ktoré je našim klientom k dispozícii 24 hodín denne 7 dní v týždni, alebo e-mailom na adrese registracia.sk@generali.com.

Poškodení môžu nahlásiť poistnú udalosť aj písomne poštou (Lamačská cesta 3/A, 841 04 Bratislava) alebo osobne na pobočke. Klienti, ktorým živel poškodil vozidlá (povodeň, záplava, pád predmetov a pod.), majú možnosť škodu nahlásiť aj prostredníctvom mobilnej aplikácie pre smartphony Generali Smart.

Rady, ako pri búrkach ochrániť majetok

Ľudia môžu škody pri búrkach minimalizovať. Mali by dbať na to, aby bola strecha bola v dobrom technickom stave. Predídu tak jej poškodeniu silným vetrom, ktorý môže strhnúť jej časť alebo ju dokonca odniesť celú.

Ak odchádzame z domácnosti a vieme, že môžu prísť búrky, mali by sme dôkladne pozatvárať okná, ventilácie, svetlíky, dvere a iné otvory. Z elektrických spotrebičov je tiež dobré vytiahnuť prívodné šnúry z elektrickej siete, prípadne vypnúť elektrické ističe. Predíde sa tak poškodeniu spotrebičov úderom blesku. Elektronické a elektrické zariadenia ochráni pre úderom blesku tiež takzvaná prepäťová ochrana.

Poistenie domácnosti a nehnuteľnosti je v prípade škôd, ktoré napáchajú búrky, nevyhnutnosťou. Dôležité je mať poistené živelné riziká, a to vrátane víchrice a krupobitia. Škody na budovách sa kryjú z poistenia nehnuteľnosti, škody na zariadení, nábytku, spotrebičoch, či oblečení zasa z poistenia domácnosti. Ak voda či vietor poškodia auto, tieto škody poisťovňa preplatí z havarijného poistenia.

Kontakt
Spýtajte sa nás

Prevádzkové hodiny

Pondelok 08:00 - 18:00
Utorok 08:00 - 18:00
Streda 08:00 - 18:00
Štvrtok 08:00 - 18:00
Piatok 08:00 - 18:00